- Acasa
	
 - Blog
	
 - Bicicletele Cannondale: informații despre elita bicicletelor americane
	
	
 
                                         
                                        Bicicletele Cannondale: informații despre elita bicicletelor americane
                                    
                                    
 publicat in: Blog // publicat pe: 15.07.2022

Ești pasionat de biciclete și vrei să fii mereu la curent cu cele mai noi și performanțe echipamente? Ai ajuns unde trebuie! În articolul de mai jos vom vorbi despre bicicletele Cannondale USA. 
Acesta este unul dintre cei mai vechi și populari producători americani de de biciclete premium, cu o vastă experiență în MTB și a bicicletelor tip trail. Pasiunea pentru a construi biciclete super performanțe și inovatoare, dar și dorința de a crea cea mai bună experiență posibilă sunt elemente reprezentative pentru acest brand. Cannondale a conceput de-a lungul anilor produse spectaculoase si revoluționare, iar acest lucru a dus la performanțe sporite, dovedite de către sute de bicicliști profesioniști din întreaga lume.  
Astfel cel mai corect când vorbim despre Cannondale, este sa vorbim despre tehnologii avansate, despre inovațiile lor. 
Cannondale este una dintre cele mai inovatoare companii din industria ciclismului, fiind pionier în zeci de tehnologii. Iată câteva dintre cele mai populare inovații pe care le au bicicletele Cannondale: 
Micro-suspensia SAVE
SAVE este prescurtarea de la Synapse Active Vibration Eliminator și nu reprezintă o tehnologie efectivă ci mai degrabă un fel special de a aplica tehnici de producție, metode diferite în crearea de materiale, de tubulaturi. SAVE îmbunătățește mult confortul, greutatea și performanțele, fără a afecta rigiditatea.  Este o tehnică de aplicare a materialului, în straturi, controlând perfect depunerea, în special la fibrele de carbon iar în procesul de producție se urmărește grosimea, uniformitatea și densitatea. Rezultatul este: amortizare a vibrațiilor, elasticitate a tuburilor pe direcția necesară concomitent cu rigiditate pe zonele dorite și greutate redusă. 
Butucul pedalier BB30 
Monobloc special pentru angrenaje cu diametru ax de 30mm. Diametrul cupelor în cadru este de 42mm iar rulmenții sunt presați direct în cadru. Comparativ cu BB-urile uzuale (Bottom Bracket) aka Monobloc sau Butuc Pedalier – ce au axe de 19,20,22,24mm și cupe de 33,36mm, acest BB30 cu ale sale diametre mari oferă o performanță mult sporită în rigiditatea cadrului, în rigiditatea angrenajului. Asta se traduce prin putere crescută a transferului de forță din mușchii, picioarele ciclistului în angrenaj, în monobloc , în cadru, către roti. Și... viteză mai mare!  Cursierele, semi-cursierele, bicicletele de competiții, cel mai des de sosea dar și MTB de off-road Mountain Bike, bicicletele performante, ce au nevoie de greutate redusă dar forță și viteză mare folosesc cu succes tehnologia BB30.
Tehnologia Zero Pivot
Înlocuiește pivoții tradiționali pe rulmenți și utilizează structuri flexibile din fibră de carbon. Practic, un full-suspension bike, o bicicleta cu cadru din multe bucăți, basculă spate, tije și tuburi independente, o bicicleta cu suspensie integrală spate devine ca aspect un HardTail, arată precum o bicicletă rigida, dar totuși se comportă precum un Full-Suspension! Practic suspensia spate este realizată din flexibilitatea tuburilor de carbon, proiectate special a se îndoi pe anumite direcții, a se curba după teren, a amortiza șocurile. 
OPI (One Piece Integration)
Cannondale a inventat și patentat această tehnologie. Invenția lor este crearea prin forjare (turnarea) 3D a unei piese atât de complexă ca structură, formă, încât acea piesă, înlocuiește un ansamblu de multiple alte piese care înainte erau presate sau înșurubate sau capsate ori prinse cumva între ele. A fost creată special pentru furcile Lefty OPI, înlocuind în componența furcii un ansamblu de multiple piese cu doar o piesa 3D ce are aceleași funcții dar mult mai bine.

Lefty Fork 
Furca LEFTY ( joc de cuvinte de la Stânga) inventată de Cannondale este sigur cea mai semnificativă evoluție tehnologică a lor. Este ceea ce îi separă complet și maxim de orice alt brand, este vârful lor de lancie în industria ciclismului. 
Totul a început în anii ‘90, când Cannondale folosea o suspensie, o amortizare în gâtul furcii (Head Shock în 1992), ce culisa pe 4 șine cu role/ace în loc de bucșe (precum marea majoritate a suspensiilor). Inițial oferea o cursă de 50mm, iar apoi din nevoia cicliștilor, cursa suspensiei a crescut la 100-120mm, pe atunci (1996) considerată de Downhill, cu umeri dubli și inversată precum la motociclete, cu numele sugestiv de: „Moto”.  
Din această furcă Moto, super groasă, solidă, masivă, s-a născut în 1999 legendarul LEFTY, prin eliminarea brațului drept al furcii vechi, inițial pentru XC Cross Country cu 100-120mm cursa. 
Din 1999 până acum, au apărut multe variante de Lefty, fiecare dedicată unui anumit scop - Lefty SuperMax ( Trail, Enduro cu 130-160mm ), Lefty Olaf (pentru biciclete FAT) Lefty Oliver (pentru biciclete Gravel-Adventure) . 
Cel mai renumit și sofisticat Lefty fabricat recent, pe lângă modelul Oliver este modelul Lefty OCHO – care a redus nevoia de umeri dubli a vechilor modele. Noile modele sunt compatibile cu orice cadru modern gat Taper și sunt în continuare printre cele mai ușoare furci cu suspensie din lume (între 1400-1600 grame). 
Desigur, nici un produs nu este perfect, furcile Cannondale Lefty având și oarece minusuri (interfața și sub-ansamble proprietare non-standard, metoda de prindere a roții, service dificil și piese destul de greu de găsit) dar, indiferent de neajunsuri, furca cu suspensie LEFTY rămâne „semnătura” unica Cannondale, cea mai ușoară și singură furcă cu un braț! 
Sistem de suspensie Kingpin
Suspensia spate Kingpin este una dintre cele mai recente inovații ale Cannondale. Nu este o suspensie clasică propriu-zisă ci, mai corect, este un sistem flexibil. A fost introdusă pentru prima dată pe bicicletele din carbon. Acest sistem folosește un pivot pe ax care conectează suportul scaunului de tuburile din spate, ale roții de spate a cadrului și permite întregului capăt din spate să se îndoaie, să flexeze, să amortizeze până la 30 mm (10-15mm suspensie măsurată la roata spate și 25-30mm măsurat la nivelul șeii). Acest sistem de tuburi flexibile, de pseudo-suspensie, adaugă aproape zero greutate și îmbunătățește considerabil confortul și performanța.
Cadre din aluminiu CAAD
CAAD înseamnă Cannondale Advanced Aluminum Design, care este o serie de cadre din aluminiu introduse pentru prima dată în 1996. Acestea sunt ușoare, rigide și confortabile. Totodată, acestea sunt tratate termic, hidroformate, cu forme și geometrii speciale. Cannondale nu doar sudează tuburi normale de aluminiu, dar are grijă de fiecare milimetru al fiecărui tub, de la începutul proiectării, la amestecul, formula de aluminiu folosit, la topitorie, la grosimea și forma tuburilor, optimizând absolut fiecare detaliu al cadrelor, pentru performanță maximă și greutăți minime. CAAD se folosește deja de zeci de ani, actual ajungând la generația CAAD13 și este încorporat în unele Mountain Bike-uri de vârf, dar, mai ales în toate bicicletele de șosea, gravel, adventure, unde fiecare gram contează. 
Bratele de angrenaj HollowGram SI
Aceste brațe de angrenaj sunt mai rigide decât oricare altele, mai ușoare și mai versatile. Au foi dintr-o singură piesă, cu montare directă. Acestea, fabricate prin forjare 3D sau CNC 3D, tehnologii de prelucrare a aluminiului de ultimă generație, sunt încă folosite pe multe biciclete Cannondale, deoarece oferă performanțe fără precedent în comparație cu alte angrenaje disponibile pe piață. În special în transmiterea forței direct din piciorul ciclistului în angrenaj și lanț, dar nu în ultimul rând în greutatea redusă pe care o are.
Cadre si piese din carbon BallisTec
Aceasta este tehnologia ce face piesele din carbon extrem de ușoare și rigide. Sunt utilizate fibre de calitate militară, folosite pentru blindajul balistic. Există 3 nivele de Tehnologie BALLISTEC:
BALLISTEC NANO
Acest tip de construcție combină structura Cannondale BallisTec Hi-MOD cu o rășină injectată cu nano-particule, metodă care realizează o matrice de suport în interiorul structurii de carbon. Această matrice nano-particule adaugă suficientă rigiditate şi putere, fără să fie nevoie de material suplimentar care să crească greutatea. 
BallisTec Nano este găsit doar la modelele de top ale liniei cum ar fi:  SuperSix EVO.
BALLISTEC HI-MOD
La cadrele Hi-Mod sunt folosite aceleași structuri de bază, dar pentru realizarea reţelei de rigidizare sunt utilizate mai multe mix-uri sofisticate de fibre ‘high’ şi ‘ultra-high modulus’ fibre super-tari. Datorită rigidității lor extreme, se câștigă o tărie incredibilă cu foarte puțin material, menținând greutatea întregii biciclete la minim.
BALLISTEC CARBON
Aceeași structură, stratificare şi formă ca la versiunile Hi-MOD dar rigiditatea şi experiența pedalatului se obțin cu un procent mai mare de fibre intermediare ‘high-modulus’. Acest material adițional adaugă o mică greutate suplimentară dar permite să ofere tehnologia BallisTec la cat mai mulţi ciclişti.
Aplicația și senzorul Cannondale
Un pachet compus dintr-un un senzor de roată integrat care se conectează la aplicația mobilă. Senzorul roții oferă atât valorile vitezelor și cadenței de rulare cât și informații despre service. Cu ajutorul acestuia poți vedea date importante despre călătorie, cum ar fi viteza, distanța, timpul și caloriile consumate. Aplicația va crea un jurnal de activitate care îți va arăta cât de mult ai pedalat într-o zi, săptămână, lună sau an.

Diversitate în alegerea traseului – aceste biciclete rezistă cu brio la sarcini de orice complexitate, inclusiv la conducerea pe trasee mai accidentate, potrivite pentru biciclete tip MTB; O bicicletă CrossCountry XC este atât de bine realizată încât rezistă bine și la trasee Trail, SingleTrack sau AM. 
Garanție pe viață - achiziționează bicicleta de la reprezentanți autorizați (precum noi SupremeBikes Timisoara, www.SupremeBikes.ro , completează formularul necesar pe site-ul Cannondale International și vei obține garanție pe viață! Orice defect va avea cadrul (defect care nu provine din cauze externe și este problemă constructivă a cadrului) garanția acoperă și acceptă schimbarea produsului, indiferent de vechimea achiziției. Cannondale este 100% responsabil pe orice defect de producție, ciar și 100 ani. În plus, pentru orice problemă vei întâmpina, poți veni oricând în magazinul nostru ( str. Cosca 18, în continuare la Bd-ul Gheorghe Lazar Timișoara, spre piața Mehala, pe bulevardul ce duce către Săcălaz) pentru remediere.
Design elegant – bicicletele Cannondale se remarcă printr-un aspect elegant, ce atrage atenția atât prin construcție, cât și prin culorile folosite; 
Raport excelent calitate-preț – la noi în magazin vei găsi o gamă variată de modele de bicicletele din colecția Cannondale, la prețuri potrivite pentru orice buzunar;
Componente ușor de găsit – atunci când este necesar să schimbi anumite componente ale bicicletei tale, vei găsi mereu piesele potrivite în service-ul nostru. Piesele de care ai nevoie sunt ușor de comandat și înlocuit, mai ales dacă apelezi la unul dintre specialiștii Supreme Bikes.
Tehnologie pe Viața - avantajul CANNONDALE: Vârful Tehnologiei Ciclismului! 
Prin invențiile și tehnologiile lor enumerate mai sus, fie că este vorba despre o bicicleta din 2022 sau 2012 sau 2002 ori 1992 - CANNONDALE rămâne CANNONDALE. Ei sunt UNICI, se deosebesc față de restul „plutonului” și își păstrează semnătura și valoarea în timp – poate similar cu operele de artă, dar pe două roți. 😊 
Atunci când vrei să descoperi care este adevăratul tău potențial te poți îndrepta, cu siguranță la una dintre bicicletele Cannondale Trail. Acestea sunt concepute pentru distracție și sunt ușor de folosit pe multiple tipuri de trasee. Aceste biciclete reprezintă o soluție optimă atât pentru bicicliștii începători cât și pentru împătimiții MTB-ului. Descoperă o bicicletă care îmbină cu ușurință controlul confortul, viteza dar și distracția! Te așteptăm în magazin.