Corratec - Pasiune pentru Ciclism - Aceasta este definitia pura a Corratec.
Aceasta se reflecta in tot ce executa - Compania, Brandul, echipa de concurs, productia si distributia de biciclete.Inca din 1990 aceasta este filozofia noastra.
Pasiunea pentru Ciclism- este baza ce ne caracterizeaza munca, bicicletele si actiunile.
A "simti" tehnologia Corratec este ceva unic.
Doar cei ce au simtit bicicletele si pasiunea Corratec pot intelege senzatia, ce nu poate fi exprimata exact prin poze sau cuvinte - Libertatea, Viata si Pasiunea.
Din 1990 aspiram sa creem bicicleta perfecta - aceasta este motivatia noastra absoluta. In fiecare zi, pas cu pas, ajungem mai aproape de realizarea acestei ambitii. In sezoanele ce urmeaza, ne-am propus clar a ne rupe de orice produse "mass-market" uzuale, de duzina, si a ne focusa doar pe calitate a produselor si serviciilor, mai presus de orice.
Noi tehnologii, precum: Shadow Edge Tube; Fusion Tube Edge (cea mai puternica si sigura tehnologie de tuburi e-bike), Integrated Engine Bottom Bracket, Inside Link, C-Light si mai multe. Pe aceste inovatii, si nu numai se bazeaza fundatia companiei si bicicletelor noastre de concurs si catre toti clientii .
Bicicletele sportive si super-calitative ale timpurilor prezente nici nu mai pot fi comparate cu bicicletele trecutului. Actualele biciclete sunt adevarate minuni tehnologice mecanico-electrice ce au ca nucleu Omul, Performanta, Pasiunea, Corratec insumand toate acestea.
Biciclete Corratec
Cum a inceput? Infiintarea firmei IKO SPORTARTIKEL
1962 Konrad Irlbacher Senior (tatal) infiinteaza magazin specializat dedicat articolelor sportive in Rosenheim. Firma producea, era preponederent atunci axata pe schiuri.
Anul 1983 este publicat primul catalog dedicat special Ciclismului. Bicicletele marca SANNINO sunt preluate/cumparate in sortiment.
In 1990 ia nastere brandul CORRATEC. Bicicletele devin productie proprie si poarta numele de CORRATEC, aducand aminte de "CORRADO", varianta in italiana a numelui de Konrad.
In 1992 firma se extinde, sediul central, productia si comertul cu amanuntul se muta sub un singur acoperis in orasul Raubling
1993 aduce si prima mare recunoastere / premiu pentru brandul Corratec, si anume premiul Red Dot Design pentru cadrul cu forma arcuita.
1994 Bruno Risi obtine primul titlu mondial, concurand pe o bicicleta Corratec ; iar in 1995 Jan Ostergaard castiga Cupa Mondiala MTB. Un alt titlu pentru Corratec.
1996 Corratec creeaza prima cursiera cu frana pe disc. O inovatie a fondatorului Konrad Irlbacher.
In 2000 amortizorul este pentru prima data montat in partea din mijloc, fapt ce garanteaza controlul direct al puterii fara pierdere de energie.
Anul 2005 aduce pentru prima data biciclete cu cadrul executat in functie de inaltimea ciclistului/cumparatorului – lucrate manual de Mauro Sannino personal.
In 2006 apar noi standarde in ceea ce priveste functionalitatea si design-ul: un hardtail de curse super usor si rapid, fabricat din carbon, cu tehnologie TCM.
In 2013 apare INSIDE LINK. O alta inovatie apartinand brandului Corratec: datorita cinematicii unice, spatele bicicletei ramane ferm, actionarea este precum la un hardtail insa cu amortizarea unui full-suspension. Inside Link – devine cel mai rapid fully din lume.
In anul 2014 Corratec devine furnizorul principal al echipelor de ski din Germania, ski alpin, cross ski, biatlon si nordic.
In 2015 firma Corratec aniverseaza 25 de ani de la infiintare, bucurandu-se de un sfert de secol de istorie.
In 2017 departamentul de cercetare si dezvoltare al brandului creaza tehnologia Fusion Tube Edge, prezentand cu aceasta ocazie cel mai stabil si sigur cadru de biciclete electrice Corratec din lume.
Deasemenea Corratec obtine patentul pentru integrarea bateriei in interiorul cadrului bicicletelor electrice, asigurand astfel o optica placuta ca si forma si clara.
Versiunea aniversara a CCT EVO, cea de 25 de ani, a convins juriul obtinand premiul German Design Award.
2018 aduce brandului inca un premiu la categoria Industry Excellence: German Brand Award.
2019 modelul Corratec Life S gastiga prin designul inovator si functionalitate premiul Design&Innovation Award 2019, devenind astfel una dintre cele mai inovatoare marci de biciclete din bransa.
DEZVOLTARE, DESIGN & PRODUCTIE IN GERMANIA
Inca de la bun inceput, de la infiintarea marcii Corratec, am ramas fideli orasului Raubling, Germania. Departamentul de dezvoltare, constructie, design si productie sunt si vor ramane intr-o singura locatie, in Bavaria la poalele Alpilor. In acest paradis ne traim valorile precum traditia, inovatia, calitatea, sportivitatea si pasiunea. Toate produsele sunt testate personal pe strada de fondatorul si directorul Konrad Irlbacher si sunt apoi aprobate pentru productie.
ECHIPA CORRATEC
Inca de la infiintare, din anul 1990, spiritul competitiv este adanc ancorat in ADN-ul Corratec. De atunci si pana azi au fost sarbatorite nenumarate succese si premii atat la nivel regional, cat si la nivel national si international. Printre cele mai importante succese ale brandului Corratec enumeram: titul de campion mondial al lui Bruno Risi precum si castigarea tricoului verde din Turul Italiei pentru Jose Rujano. Pe langa echipele de sosea mai concureaza echipe Corratec si in circuitul MTB. Echipa italiana Lunardi-Corratec se afla printre cele mai de succes echipe de MTB Cross Country din Italia.
TEHNOLOGII CORRATEC
Cu ajutorul noii generatii de motoare de la Bosch 2020 am adus Shadow Edge Tube la un nivel si mai inalt si am abordat o alta dimensiune in domeniul productiei de cadre pentru biciclete electrice de calitate superioara. Noua generatie de biciclete Corratec se bazeaza pe o serie de caracteristici la superlativ care vor duce mersul pe bicicleta electrica intr-o complet alta liga. CONSTRUCTIE SINGLE BLOCK MUFA DE INCARCARE INTEGRATA – smart charge system pentru o optica mai clara si pentru mai mult spatiu destinat bidonului de apa CONTURURI FINISTATE CU LASERUL Imbinari de sudura de inalta precizie cu alte elemente ale cadrului.
CATEGORII DE BICICLETE CORRATEC
CATEGORIA 0 : de regula in aceasta categorie intra bicicletele de copii de 12’’ si 16’’. Pentru copiii cu varsta peste 3 ani. Acestia vor fi in permanenta supravegheati de un adult. Nu este permisa utilizarea acestora in traficul stradal. Nu sunt adecvate penru executarea de sarituri sau miscari acrobatice .
CATEGORIA 1: gama de biciclete Corratec din categoria 1 sunt de regula pedelec-uri si s-pedelec-uri, de tip cursiera sau bicicleta de fitness (urban bike). Exclusiv pentru drumuri asfaltate. Trebuie asigurat contactul permanent al rotilor pe suprafata de rulare. Nu este potrivita pentru executarea de salturi sau acrobatii.
CATEGORIA 2: bicicletele din categoria 2 sunt de regula pedelec-uri si s-pedelec-uri, de tip city, trekking, ross trekking precum si bicicletele de juniori de 24’’ si bicicletele de copii de 20’’.
CATEGORIA 3: bicicletele din categoria 3 sunt de regula pedelec-uri si s-pedelec-uri, de tip mountain bike pentru cross country, maraton, tour, gravel ciclo cross si all track.
CATEGORIA 4: gama de biciclete Corratec din categoria 4 sunt de regula pedelec-uri si s-pedelec-uri, de tip mountain bike pentru allmountain.
CATEGORIA 5: bicicletele din categoria 5 sunt de regula pedelec-uri si s-pedelec-uri, de tip mountain bike pentru enduro, freeride, downhill
TEHNOLOGII
EPS: in mod normal la fabricarea unui cadru de carbon sunt folosite baloane umflate. In cazul unei astfel de tehnici de productie se creeaza pliuri pe interiorul cadrului sau grosime inconsistenta. In vederea evitarii producerii acestora folosim polistiren expandat. Atunci cand este incalzit, acest material se umfla si exercita presiune pe interiorul firbrelor de carbon. Rezultatul este un produs final mult mai usor, mai rigid si mai uniform.
SUPER LIGHT: Mitsubishi creeaza in Japonia cele mai usoare fibre de carbon la nivel mondial. Carbonul rezultat este extrem de usor si permite componente durabile si foarte rezistente.
DIMENSIUNEA ROTII DE 26’’: este special destinata persoanelor nu foarte inalte intre 1.3 -- 1.8m, care sunt in cautarea unei biciclete extrem de versatile, extrem de manevraile/
DIMENSIUNEA ROTII DE 650B (27.5") : 650B = 27.5|" este noul standard pentru MTB-uri. 650B nu este un compromis intre 26’’ si 29’’. Aceasta dimensiune aduna avantajele rotii de 26 (greutate, rigiditate si agilitate) cu cele ale rotii de 29” (comportament de rulare, stabilitate ridicata in curbe). Standardul 27.5" combinand avantajele ambelor dimensiuni.
DIMENSIUNEA ROTII DE 28’’: rotile de 28” ruleaza mai usor decat cele de 26”. Roata de 28’’ are nevoie de mai mult timp pentru a prinde avant, dar ruleaza mai usor si mai repede pe un drum pietruit sau cu radacini, fapt ce aduce si un plus de comfort.
DIMENSIUNEA ROTII DE 29’’: Sunt aceiasi janta/raf ca diametru precum 28" dar cu anvelopa balon mare ajungand la 29". Consum de energie cu 8 procente mai mic in comparatie cu varianta de 26”. Roata de 29” are intradevar nevoie de mai mult timp pentru a prinde avant dar ruleaza mai usor peste obstacole mai mari si mai repede peste pietre si radacini, ceea ce aduce un avantaj in plus- mai mult comfort.
HCT (HOLLOW CORE TECHNOLOGY) este o tehnologie de constructie din aluminiu. In loc sa folosim componente supradimensionate si grele, utilizam constructii complexe prin care reducem greutatea si marim in acelasi timp stabilitatea.
PRESS FIT BB: tehnologia press fit confera monoblocului o greutate mai mica si diminueaza problema defectarii filetelor, fiind fara filete si cu posibilitate de schimbare rapida.
DI2 READY: cadrul este deja pregatit din fabrica pentru piesele Shimano DI2, pentru o eventuala trecere pe actionare electrica, in cazul in care va doriti acest lucru ulterior cumpararii bicicletei. Componentele Shimano DI2 sunt transmisii de biciclete actionate de motorase mici electrice. In loc de actionare mecanica prin cabluri groase, Schimbatoarele sunt actionate electronic cu curent electric transmis prin fire subtiri, stocat de mici bateri.
REGLAREA PIPEI: Prin ajustarea pipei ( fie cu imbus sau o unealta rapida ; fie printr-o clema manuala rapida) se pot modifica distanta dintre partea superioara a corpului fata de ghidon precum si inaltimea ghidonului. Se regleaza unghiul pipei, inaltimea pipei, si unghiul si inaltimea ghidonului. Acestea ofera comfort maxim pentru corpul ciclistului, cu multe posibile geometrii, dar, sunt speciale pentru City/Urban, foarte rar la MTB.
STABILIZATOR GHIDON: greutati speciale montate pe interiorul extremitatilor ghidonului minimalizeaza vibratiile si asigura o mai mare stabilitate la viteze mari. Atenueaza socurile si echilibreaza.
TIJA DE SA CU SUSPENSIE: Tija de sa pe Arc sau Aer intern, confera un maxim de comfort. Duritatea arcului poate fi reglata in functie de nevoile fiecaruia prin schimbare, sau Aerul se poate comprima cu pompa prin umflarea cartusului intern. Acestea ofera suspensie in tija de sa, in sezutul bicicletei, compenseaza gropile, denivelarile, obstacolele.
HYBRID: Un Pedelec (Pedal Electric Cycle) este o bicicleta electrica cu o dotare speciala in cazul careia ciclistul este sustinut de o actionare electrica in timpul pedalarii, poate accelera de la buton, fara a pedala pentru pornire motor. Biciclete electrice cu actionare a vitezei si acceleratiei la buton, precum si posibilitatea de a merge cu 45 Km/h.
TAPERED HEADTUBE: profil headtube conic intarit pentru a face fata mai eficient fortelor pe care le intalneste. Gatul furcii - jos la coroana este 1.5 inch , iar sus (la cuveti si la pipa) este 1-1/8 inch in diametru.
ISCG: Standard 0.3 sau 0.5 = Montaj usor al Protectiilor si Ghidajelor de Angrenaj/Foi, Chain Guard ; Chain Guide
DROPPER SEATPOST: tija sa telescopica actionata din buton, se ridic si se lasa, isi modifica inaltimea dupa cum cere utilizatorul, schimband geometria ciclistului, in pedalare, fara oprire.
CABLARE PE INTERIORUL CADRULUI: Cablurile sunt trase prin interiorul cadrului, atat pentru protejare acestora cat si din motive de design, estetica
OPTIMIZED FOR DOUBLE: Biciclete Corratec sunt concepute sa fie compatibile cu transmisii de 2 foi la angrenajul din fata, pentru a schimba vitezele usor si sigur in orice sens.
THROUGH AXLE: prindere through axle este cu diametru mai mare ( 10mm / 12mm / 15mm ) fata celalalte axuri de 9 mm clasice , ceea ce confera mai multa rigiditate.
...desigur exista mii de alte tehnologii aplicate la productia de biciclete, unele imprumutate de la motociclete, altele din industria auto, altele din metalurgie... ceea ce este clar - bicicletele Corratec sunt mici minuni tehnologice actuale.